Ocean bitter och Närke cAmarillo
Igår var det återigen dags för ett besök på Ölrepubliken. Jag inledde med en Ocean bitter (bilden), en klassisk bitter med den rätta bruna färgen. Den hade en tydlig och fin beska utan att vara läskpapper-i-munnen-besk. En aning blommighet, mindre än Bedarö bitter som grannen drack. Hela glaset smakade bra, förutom när jag råkade prova grannens karamelliga Twisted thistle från Belhaven, då kändes oceanen riktigt sur.
Efter Oceanen drack jag en gammal bekanting cAmarillo från Närke kulturbryggeri. En ljus, supergod öl med en aning frukt, kanske aprikoser? Grannarna övergick till Dugges celebration och Örebro bitter, goda de också. Örebro fick en aning citronton i jämförelse med de andra ölen på bordet.
- Nio år (!) senare – en till reseguide till Provence - måndag 8 juni 2026
- Ånge satsar på att växa med ny energi - fredag 29 maj 2026
- Bland orkidéer och pärlhyacinter ovanför molnen utanför Saint-Barnabé - lördag 16 maj 2026
Last updated on januari 27th, 2011 at 08:01 f m
