Trist gravlax på Lilla Linné
Jag gillar Lilla Linné på Linnegatan (under Linnéterassen). Det finns alltid plats, de har specialproducerad öl från lokalproducenterna Dugges och Ocean och så har de svenska tapas. Man kan köpa in en eller flera smårätter som tilltugg till ölen utan att behöva kosta på sig en hel måltid. Men i onsdags var det gravad lax med dillstuvad potatis som Lillas varma och det kunde jag inte motstå. Men oj vad jag blev besviken. Jag vet inte vad som var fel bara att det inte var gott.
Nej, ska jag äta gravad lax så får jag visst fortsätta åka till Lörudden där de serverar Sveriges godaste gravlax.
Senaste inläggen av chefstomaten (se alla)
- Nio år (!) senare – en till reseguide till Provence - måndag 8 juni 2026
- Ånge satsar på att växa med ny energi - fredag 29 maj 2026
- Bland orkidéer och pärlhyacinter ovanför molnen utanför Saint-Barnabé - lördag 16 maj 2026
